Zamieszczone przez Polska77
index prędkości opon zimowych
Zwiń
X
-
index prędkości opon zimowych
noszę się z zamiarem zakupu opon zimowych 195/65/r15 do mojej skodzinki nowej i tu dylemat czy mogę kupić z indeksem T czy muszą to być H . Głównie chodzi o to czy w razie jakiejś kolizji lub czegoś nie będzie problemu z autocasco....wie ktoś jak jest w homologacji na Octavię IIFL?? dopuszcza się stosowanie opon o indeksie T????bo różnica w cenie znaczna... :cry:
-
-
no według tego tak wygląda w II:
Silnik(i): 1.6 MPI (75 kW), 1.6 FSI (84 kW), 1.9 TDI (77 kW)
Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/65R15 91 H 2.2/2.2 - 2.3/3.3
205/60R15 91 H 2.2/2.2 - 2.3/3.0
205/55R16 91 V 2.1/2.2 - 2.4/3.2
225/45R17 91 V 2.2/2.2 - 2.4/3.0
to stara rozpiska jakaś (przed fl), ale jest bxe i ma indeks h i v. Ale czy naprawdę aż tak robią ubezpieczalnie jak się spowoduje kolizje?patrzą na indeks na oponach? nigdy mi nikt nie sprawdzał z ubezpieczalni tego, t- 190 km/h, wieć do tej prędkości powinno być formalnie ok, a gdzie w polsce tyle pojedziesz? chodzi o ac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DANIEL1987wiesz jak to jest....żeby nie wypłacić wszystkiego się przyczepią.....może ktoś jeszcze rozjaśni sytuację :P
W instrukcji od Octavi jest zapis, ze jak założysz opony z indexem niższym od V max auta, to nie wolno jeździć tak szybko i najlepiej dac nalepkę (przywieszkę) że masz "wolniejsze" opony. W niektórych (?) autach z MAXI-DOT jest opcja ustawienia takiej prędkości i włączenia alarmu "WINTERREIFEN".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DANIEL1987no ale w homologacji nie ma indeksu T i już ubezpieczalnia ma haczyk...nawt jak stluczka bedzie przy 40km/h
Ale u różnych ubezpieczycieli może być różnie.
No i kupiłem H zamiast V (różnica w cenie znacząca).
Komentarz
-
-
Ja mam ubezpieczenie w PZU i w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia nic nie ma na ten temat. Poza tym w instrukcji wyraźnie stoi, że można używać zimówek z niższym indeksem prędkości - więc użytkujesz auto zgodnie z instrukcją i tutaj nikt nie może się przyczepić. Oczywiście należy pamiętać, żeby nie przekraczać Vmax dla danego indeksu. Tak samo ubezpieczyciel nie ma prawa odmówić wypłaty odszkodowania za to, że zimą jeździłeś na letnich ('całorocznych') - chyba, że w OWU zaznaczył inaczej.
Sam używam w BXE z indeksem T (w przypadku kombi Vmax to 191 km/h i raczej nie zanosi się, żebym zimą testował na naszych drogach, czy tyle pójdzie - jeszcze chciałbym parę lat pożyć.
Komentarz
-
-
janek11, osobiście zawsze kupuje zimówki o jeden indeks prędkości niższy ze względu na prędkości które w zimę raczej mam niższe i w zasadzie nawet 170km/h nie jeżdżę po niemieckich autostradach. Po drugie jak wcześniej koledzy napisali, cena ważna rzecz.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
AdamB, No nie da się ukryć, że cena ważna rzecz - w przypadku GY UG 7+ (205/55/16) to było jakieś 120 PLN za 4 szt.
Jedyny możliwy problem, to że wówczas teoretycznie samochód nie spełnia warunków technicznych określonych w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), gdzie w rozdziale II par. 11 w pkt. 5.: "Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu."
Komentarz
-
-
Ja już kupiłem i jeżdżę na takich - wątpliwości budzi sformułowanie "dostosowane do maksymalnej prędkości" - interpretuję to tak, że jeśli pojazd może maksymalnie przy sprzyjających warunkach rozwinąć prędkość 191 km/h, a indeks prędkości wynosi 190 km/h, to jest to "dostosowanie". Poza tym, jak już wspomniałem dla mojej ubezpieczalni nie ma to znaczenia. Także jestem przekonany, ale jeśli ktoś inaczej interpretuje ten zapis, to co najwyżej może mieć problemy z miśkami, albo jeśli na takich oponach pojedzie na przegląd i trafi mu się bardzo skrupulatny diagnosta.
Komentarz
-
Komentarz